Sinds 1996 specialist in projectieschermen en projectiesystemen
Choose language NL UK

Opvallende reclamebeelden bij Kingsday

Opvallende reclamebeelden bij Kingsday

Santpoort, 21 maart 2013 - Via Google zocht en vond reclamebureau Kingsday de projectiefolie van Macada Innovision. Op het Leidseplein in Amsterdam wilde Kingsday gedurende drie maanden doorlopende en levensgrote reclamebeelden projecteren voor een van hun klanten. Begin 2013 installeerde Macada voor hen een raamprojectiesysteem van Visual Revolution transparant doorzicht projectiefolie, van maar liefst 2 bij 3 meter, en een professionele beamer met 6000 ANSI Lumen.
Raamprojectie wordt vooral ingezet door bedrijven en winkels, om aandacht te trekken van voorbijgangers. Elke passant is een potentiële klant, tenslotte. En die aandacht kreeg de opstelling bij Kingsday volop. “We hebben veel positieve reacties van mensen gehoord,” vertelt Zoë Taselaar, producer bij Kingsday. “Het valt ook op, zeker toen we de frequentie van de beelden verhoogden naar 1 plaatje per minuut. Dat trok veel aandacht. Je ziet mensen kijken: hé, daar gebeurt iets.”

Huur
Omdat de projectie van reclamebeelden gepland stond voor een vaste periode van drie maanden koos Kingsday voor huur van de beamer. “Dat vonden wij logischer dan koop, omdat we niet weten wanneer we weer iets met een beamer willen doen.”
Voordeel van huur is dat het apparaat wordt geïnstalleerd en na afloop weer wordt opgehaald. Bovendien kun je Macada bellen met vragen of problemen. “Bijvoorbeeld: de gasten van het hotel aan de overkant bleken ’s avonds last te hebben van het licht van de beamer. We hebben Jan Willem van Macada toen gevraagd om het apparaat iets bij te stellen,” vertelt Zoë Taselaar.
Ook een ander probleem – de beamer begon spontaan aan en uit te schakelen – kon snel worden opgelost. “Het is prettig om te werken met een bedrijf dat in zo’n geval meteen langskomt en om te merken dat ze hun best voor je doen.”

Waarom Macada?
De keuze van Kingsday viel destijds op Macada omdat er niet zo heel veel bedrijven zijn die dit soort producten kunnen leveren, zegt Zoë Taselaar. “Bovendien, ik ben zelf helemaal niet bekend met deze materie. Jan Willem kon mij heel duidelijk uitleggen wat het was en hoe het werkte. Dat vond ik heel prettig.”
« Terug